PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=111664}

Jedna ręka nie klaszcze

Jedna ruka netleská
7,1 5 924
oceny
7,1 10 1 5924
Jedna ręka nie klaszcze
powrót do forum filmu Jedna ręka nie klaszcze

Nie potrafię powiedzieć co w tym filmie powoduje że ma tak wysokie oceny, bo na pewno nie
humor który nie dość że miejscami jest na poziomie "Głupi i głupszy" to jeszcze jest
przeraźliwie przewidywalny i często po prostu obrzydliwy. Nie potrafię też znaleźć drugiego dna
w tym filmie, żadnego przesłania ukrytego pod zasłoną absurdu. Bo przecież przesłaniem nie
może być to że "Jedzenie ludzie jest złe". Jeśli tego Czesi sami tego do tej pory nie wiedzą to
naprawdę źle z nimi. Nie znam się kompletnie na kinie czeskim, film obejrzałem bo polecił mi
go znajomy jako "mega zajebistą komedię". Chyba tu był błąd, może gdybym znał twórczość
Davida Ondříčeka,sprawa wyglądała by inaczej. Podejrzewam że ten film jest tak kretyński bo
taki właśnie miał być, tylko że dla mnie - kompletnego w tej dziedzinie laika - sprawia, że to
dzieło, z każdą minutą trwania, grzęźnie coraz głębiej w niechęci i obrzydzeniu. A może też o to
chodziło twórcom? Dać się zapamiętać w ten sposób? Bo jedno jest pewne - filmu prędko nie
zapomnę. Ogólnie "świeżakom" w temacie takim jak ja, nie polecam filmu jako źródła rozrywki.
Jako eksperyment i nowe doświadczenie za to jak najbardziej. A starym wyjadaczom czeskiego
kina pewnie nie muszę nic o nim wspominać bo dawno go już obejrzeli.

ocenił(a) film na 5
dam1lor

Może nie tyle straszny, co pozbawiony koncepcji. Wydaje mi się, że Ondříček chciał stworzyć intelektualną komedię i żadnego z tych dwóch elementów nie udało mu się do końca osiągnąć. Ja też wytrwałem do końca, choć im dalej, tym było, niestety, gorzej. Na początku było klika zabawnych momentów, ale przesłania intelektualnego dostrzec mi się nie udało. Wolę chyba jednak starsze czeskie komedie - były śmieszne i bez zbędnego zadęcia.

dam1lor